Full-service communicatiebureau

Leestijd! Onze blog herbergt diepe gedachtes en mierenhumor. Voel je de prikkels? Krijg je inspiratie? Deel het met ons!

  • Wanneer moet ik mijn website vernieuwen?

    Omdat je website vaak het eerste is dat een klant van jouw bedrijf ziet, is het ontzettend belangrijk dat je website er prachtig uitziet en optimaal werkt. De beginjaren van het internet zijn voorbij, dus er is geen plaats meer voor amateurisme. Is jouw website helemaal van deze tijd? Doe de test!

    Meer ›

  • Hoe communiceert men in de hel?

    Om u beter van dienst te zijn vragen wij u te kiezen uit het volgende menu, zegt een doodse robotstem. Eén van onze Mieren is verhuisd en probeert nu bij een groot telecombedrijf een internetaansluiting te regelen. Na het kiezen van een optie uit het eindeloos lange menu, staat onze Mier een half uur lang in de wacht. Hoe communiceert men in de hel? Onze Mier ontdekt het. Hij doet verslag.

    Meer ›

  • Spiegeltje, spiegeltje aan de wand…

    Schoonheid. Wie bepaalt wat mooi is en wat niet? Wat wij mooi vinden kun jij lelijk vinden. Bestaat er een universeel besef van ‘schoonheid’? In de westerse wereld vinden we immers een zongebruinde huid heel mooi, terwijl in de Japanse cultuur extreme witheid van de huid als ideaal wordt gezien. Dus wat is schoonheid nu eigenlijk? De Mieren gaan op onderzoek.

    Meer ›

  • Moeite met het maken van goede voornemens?

    Moeite met het bepalen van je goede voornemens voor het nieuwe jaar? Geen probleem! De helpende hand komt van de Mieren. Wij zijn namelijk experts in het maken van goede voornemens. Ook in het uitvoeren ervan. Soms toch. (Kunnen wij er iets aan doen dat slush puppies nog steeds zo lekker zijn en we ze dus wel moeten drinken?!)

    Meer ›

  • Over taalpurisme en taalterrorisme

    Taal verandert, net als wij. ‘Hij loech dat ie biek,’ kon je vroeger zeggen en niemand keek je raar aan. Wat het betekent? ‘Hij loog dat hij bakte.’ Taal is oneindig boeiend, dat vinden de Mieren. We kijken deze week naar eigenaardigheden uit de Nederlandse taal. Waarom zeggen we bijvoorbeeld lammeren en niet lammen? We zeggen immers toch ook boeken en niet boekeren?

    Meer ›

  • Je verdient het om meer te verdienen

    We werken hard, we willen geld. Iedereen wil bergen geld, aangeleverd in volle kruiwagens. Wij persoonlijk hoeven er niet in te verdrinken, maar pootjebaden zou fijn zijn. De vraag is: maakt geld gelukkig? Sommigen zeggen ja, anderen nee. Desondanks blijf jij, de ondernemer, proberen het maximale uit je business te halen.

    Meer ›

  • Vind mij, alsjeblieft (en snel een beetje!)

    Tranen met tuiten hebben wij gehuild toen wij (lang geleden) puistige tienermieren waren. We vreesden nóóóóit de liefde van ons leven te vinden. ‘Onbekende vrouw, vind mij, alsjeblieft,’ wilden we van de daken schreeuwen. Bekend gevoel? Niet vreemd, want allemaal willen we gevonden worden. Toen én nu.

    Meer ›

  • De pracht en waanzin van online winkelen

    Weet je wat wij, de Mieren, graag doen in onze vrije tijd? Met gesloten ogen op bed liggen, luisterend naar Pink Floyd, slurpend aan een fruitige slush puppie (mieren houden van mierzoet). En hoe ziet jouw ideale vrije dag eruit? Misschien bestorm je ieder weekend een klimmuur of dans je nachtenlang de tango?

    Meer ›

  • Wil je groeien? Overtuig je klanten!

    Ben jij een ondernemer die stug blijft vasthouden aan het idee dat ‘als het product goed genoeg is, de mensen vanzelf wel komen’? Of ben jij een realist die inziet dat in deze wereldeconomie alleen de allersterkste bedrijven groot worden? Want dit laatste is absoluut waar: alleen wanneer je je uiterste best doet bereik je de top. Wil jij ook groter groeien?

    Meer ›

  • Word populair, leef langer: geliefd zijn maakt mens en bedrijf gezonder

    Houden mensen van jou? Deze vraag zal je niet elke dag worden gesteld. Toch hebben we een goede reden om het te vragen: recent onderzoek heeft laten zien dat onze lichamelijke gezondheid beter is wanneer we geliefd zijn. Sterker nog: niet geliefd zijn heeft dezelfde invloed op ons lichaam als roken!

    Meer ›

  • Doe de test: hoe veilig ben jij op het internet?

    Hackers kraken onze bankrekeningen, virussen blokkeren onze computers. Internetveiligheid wordt een steeds belangrijker onderwerp, zowel privé als op het werk. Internet is immers niet meer weg te denken uit onze moderne wereld. Wie dit niet erkent, zit in een ontkenningsfase: ‘Als ik het gevaar niet zie, dan is het er niet.’

    Meer ›

  • De feestdagen: wat moeten we ermee?

    Wat vind jij van de naderende feestdagen? De chocoladeletters liggen alweer in de winkel. Wanneer het aankomt op zaken als Kerstmis en Sinterklaas houden onze Mieren er een dubbele mening op na. Ja, we houden van de gezelligheid en van het eten. Ja, we zien de financiële kansen die het biedt voor ons, de ondernemers.

    Meer ›

  • Een liefdevolle boodschap van onze Mieren

    Waar denk jij aan bij het woord ‘liefde’? Denk je aan je Mechelse herder of aan je pasgeboren dochter? Denk je aan je liefde voor voetbal of aan een mooie vrouw uit Antwerpen? Liefde kan zich uiten naar een persoon, een dier of een abstract begrip. Maar heb je er al eens aan gedacht dat liefde zich ook kan uiten richting jouw product?

    Meer ›

  • Facebook is dood: de opkomst en ondergang van social media

    Facebook is dood. Wat ooit een levendige online gemeenschap was waarop persoonlijke boodschappen werden uitgewisseld, is nu een levenloze chaos van gerecyclede 9GAG-filmpjes en ongrappige memes geworden. Het plaatsen van een persoonlijk bericht op het profiel van een vriend voelt tegenwoordig raar.

    Meer ›

  • Uniek of niet uniek (een stukje mierenfilosofie)

    Weet je wat de verhouding is tussen mensen en mieren op onze planeet? Eén op de miljoen! Echt waar: voor iedere persoon op aarde, zijn er een miljoen mieren. Wij deden een klein vreugdedansje toen we dit feitje hoorden. Lang leve de mieren! Maar al snel sloeg de vreugde om in paniek: als er zoveel mieren zijn, zijn wij dan nog wel uniek?

    Meer ›

  • 10+ tips voor productbeschrijvingen die overtuigen

    Je bent een ondernemer, dus je wilt verkopen. Beeld je in dat jouw omzet verhoogd kan worden door de manier waarop jij je producten beschrijft. Omdat het in de marketingwereld algemene kennis is dat mensen door bepaalde woorden aangespoord worden om te kopen, is het voor jou slechts een kwestie van weten wat deze woorden zijn.

    Meer ›

  • Word jij ook een doe-het-niet-zelver?

    De moeilijkste stap op weg naar een 100% professionele onderneming is erkennen dat je sommige dingen beter niet zelf doet. Toch wil je als ondernemer vaak niet toegeven dat je gewoon minder goed bent in bepaalde zaken. Tot op zekere hoogte kunnen we dat accepteren, zeker wanneer het om gevaarlijke dingen gaat. Heb je geen verstand van elektriciteit, dan moet je geen kabels gaan leggen.

    Meer ›

  • Geen mobieltjes, Google wordt streng: dit is 2020

    Ben jij ook iemand die wil weten hoe de toekomst er uitziet? Onze Mieren zijn altijd nieuwsgierig. Communiceren we over vijftig jaar telepathisch dankzij elektronische chips in onze hoofden? Zo ver in de toekomst kijken we niet, maar wat 2020 ons gaat bieden kunnen we wel verklappen. Kijk met ons mee!

    Meer ›

  • Waarom regen goed is voor jouw omzet

    Het is voor ons ondernemers makkelijk om te denken dat we ieder aspect van het klantgedrag kunnen beïnvloeden. Toch zijn er zaken waar we geen invloed op hebben. Het weer bijvoorbeeld. Allemaal horen we de wind momenteel suizen, regelmatig slaat de regen tegen het raam. Veel bedrijven bemerken dat hun klanten thuis blijven bij slecht weer.

    Meer ›

  • Ontdek de kracht van de juiste woorden

    Gebruik jij de juiste woorden richting je klanten? Goed taalgebruik zorgt er voor dat men van je gaat houden. Aan de andere kant: wanneer je niet de juiste woorden weet te vinden, zal de klant zijn sympathie voor je verliezen. Studio Mier vraagt jou: hoe krachtig zijn de woorden die jouw organisatie hanteert?

    Meer ›

  • Waarde toevoegen gebeurt niet 'per ongeluk'

    Waarde toevoegen gebeurt niet ‘per ongeluk’

    Waarde toevoegen aan je product is een bewuste keuze. Dit willen wij van Studio Mier op het hart drukken bij alle ondernemers die ons benaderen. Waarde toevoegen is niet iets wat ‘per ongeluk’ gebeurt. Het gebeurde niet ‘zomaar’ dat Starbucks zijn koppen koffie voor dubbel tarief kon verkopen.

    Meer ›

  • Studio Mier: al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld

    Studio Mier: al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld.

    Wist je dat Studio Mier al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld is? Reeds in 1875 introduceerden wij de “Googhel Soeckmachien”, inmiddels bekend als Google Search. Enkele jaren later volgde “Gesichtsboeck”, wat zou uitgroeien tot Facebook. Ook op het gebied van merkontwikkeling staan wij sterk:

    Meer ›

  • Bereid je voor op een grotere en sterkere Mier!

    Bereid je voor op een grotere en sterkere Mier!

    Studio Mier wordt een grotere en sterkere Mier! Naast websites kun je in de toekomst ook bij ons terecht voor marketingstrategieën, drukwerk, huisstijlen, vertalingen en teksten. Studio Mier wordt een full-service communicatiebureau. En dat komt jouw bedrijf ten goede, want communicatie is nooit eenzijdig!

    Meer ›