Een advertorial is een advertentie die doet alsof hij een redactioneel artikel is.
…en dat is het soms ook. Meestal heeft de lezer niet door dat hij een betaalde plaatsing leest: qua opmaak en schrijftoon lijkt de advertorial immers op een artikel dat geschreven had kunnen zijn door een redacteur van de krant of het magazine.
Advertorials zijn desondanks makkelijk te herkennen – als je weet waar je moet kijken. Boven een advertorial staat namelijk vaak in kleine letters het woord ADVERTORIAL.
Waarom een advertorial plaatsen en niet gewoon een normale advertentie, vraag je je af? Simpel: door te doen alsof de boodschap gebracht wordt door een onafhankelijke bron (namelijk een journalist) in plaats van een bedrijf, kun je je boodschap een hoge mate van geloofwaardigheid meegeven.
Er zijn valkuilen wanneer je een advertorial plaatst:
Desondanks kunnen advertorials – indien juist opgesteld en in de goede media geplaatst – een grote toegevoegde waarde geven aan je campagne.
Hulp nodig bij het opstellen van een advertorial? Studio Mier is er voor je.