Scoor hoog met je merk
Jouw merk omvat vrijwel alle communicatie waar jouw klant mee in aanraking komt. Een sterk merk scoort dan ook hoog op ieder element: van de naam tot de digitale presentatie, en van het bedrijfsverhaal tot het lettertype.
Het belang van een sterk merk
Het merk bepaalt de positie in de markt van jouw bedrijf. Een succesvol merk stuurt zelfs de gang van zaken van het bedrijf: het vormt een leidraad die gebruikt wordt om de toekomst te bepalen.
Succes begint vandaag
Studio Mier verzorgt de merkontwikkeling voor nieuwe bedrijven en voor bestaande ondernemingen die zich willen herpositioneren. Wij verzorgen een deel van de merkontwikkeling of, idealiter, de gehele branding.
Naamontwikkeling • Een sterke naam is de eerste stap voor een sterk merk. De naam moet aansluiten bij je gewenste imago. Er komt heel wat bij kijken om een naam te vinden die in alle opzichten perfect is.
Bedrijfsverhaal • Ook wel brand story genoemd. Een sterk merk brengt een sterk verhaal naar buiten. Goed voorbeeld: de fruitsapgoeroes van Innocent, die als kraampje op een markt begonnen en nu leidend in de markt zijn.
Visuele identiteit • Wie ben je in beeld uitgedrukt? Visuele identiteit omvat onder andere kleurstellingen, typografie, gebruik van vormen en fotogebruik. Deze elementen komen overal terug: in je huisstijl, op je website, in je drukwerk, op je verpakkingen.
Slogan en pay-off • Slogan en pay-off worden bepaald aan de hand van je positioneringsstrategie. Sommige slogans worden onvergetelijk bij een groot publiek. Denk aan ‘Even Apeldoorn bellen’ en ‘Ik wil Bolletje’.
Online merkontwikkeling • Hoe zet je je merk op het internet in de markt? In de huidige tijd is dit een belangrijke vraag. Voor bedrijven die hoofdzakelijk via internet handelen is het zelfs cruciaal.
Interne merkontwikkeling • Hoe kun je als organisatie van binnen uit een sterk merk naar buiten opbouwen? Het personeel is het gezicht van je bedrijf. Interne merkontwikkeling (internal branding) heeft tot doel de klantbeleving te optimaliseren.