-
Word jij ook een doe-het-niet-zelver?
De moeilijkste stap op weg naar een 100% professionele onderneming is erkennen dat je sommige dingen beter niet zelf doet. Toch wil je als ondernemer vaak niet toegeven dat je gewoon minder goed bent in bepaalde zaken. Tot op zekere hoogte kunnen we dat accepteren, zeker wanneer het om gevaarlijke dingen gaat. Heb je geen verstand van elektriciteit, dan moet je geen kabels gaan leggen.
Maar waarom denk je dat je bedrijfscommunicatie wél zelf kunt verzorgen, ook al ben je er geen specialist in?
Slechte communicatie schaadt je bedrijf
Het is heel simpel: als je 100% professioneel wilt overkomen, moet je communicatie 100% professioneel zijn. Toch zijn er nog veel te veel websites die er uitzien of ze uit 2002 komen. Talloze teksten in brochures en op internet zitten vol taalfouten, hanteren niet de juiste toon voor de doelgroep, of verwoorden niet op duidelijke wijze de boodschap.Wazige foto’s in te lage resolutie stralen niet meer dan amateurisme uit. Zeker bij het midden- en kleinbedrijf is dit alles een veel voorkomend fenomeen. Zonde, want je wilt toch zo goed mogelijk overkomen?
De toekomst is voor de doe-het-niet-zelvers
Wil je zeker zijn dat jouw klant het beste over je denkt? Word dan een doe-het-niet-zelver. Laat het schrijven van teksten over aan een copywriter. Laat je fotografie over aan iemand die er zijn vak van heeft gemaakt. Laat met regelmaat je website en drukwerk herzien door een reclamebureau.Er is een reden voor dat al deze mensen er een opleiding voor gevolgd hebben: je ziet simpelweg niet altijd wat goed en fout is als je geen getraind oog hebt.
Gratis websitebeoordeling
Ben je benieuwd wat onze Mieren vinden van jouw bedrijfscommunicatie? Je kunt gratis en vrijblijvend jouw website laten beoordelen. Wij vertellen je in een heldere, eerlijke e-mail wat de sterke en zwakke punten zijn. We letten op vormgeving, taalgebruik, fotografie en huisstijl.Stuur simpelweg de URL van je website naar ons met in de onderwerpregel ADVIES A.U.B.
Wij Mieren houden niet van kleine lettertjes. Het advies is dus absoluut gratis en verplicht je tot niets. Het is wetenschappelijk bewezen dat gratis adviezen het geluk van Nederlandse ondernemers met 300% doen toenemen, dus wacht niet tot morgen!
p.s. Al eens een mier in een boot gezien?
Wij wensen je een inspirerende dag,
Studio Mier
Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.
Meer Bloggen?
-
Waarom regen goed is voor jouw omzet
Het is voor ons ondernemers makkelijk om te denken dat we ieder aspect van het klantgedrag kunnen beïnvloeden. Toch zijn er zaken waar we geen invloed op hebben. Het weer bijvoorbeeld. Allemaal horen we de wind momenteel suizen, regelmatig slaat de regen tegen het raam. Veel bedrijven bemerken dat hun klanten thuis blijven bij slecht weer.
-
Waarde toevoegen gebeurt niet ‘per ongeluk’
Waarde toevoegen aan je product is een bewuste keuze. Dit willen wij van Studio Mier op het hart drukken bij alle ondernemers die ons benaderen. Waarde toevoegen is niet iets wat ‘per ongeluk’ gebeurt. Het gebeurde niet ‘zomaar’ dat Starbucks zijn koppen koffie voor dubbel tarief kon verkopen.
-
Moeite met het maken van goede voornemens?
Moeite met het bepalen van je goede voornemens voor het nieuwe jaar? Geen probleem! De helpende hand komt van de Mieren. Wij zijn namelijk experts in het maken van goede voornemens. Ook in het uitvoeren ervan. Soms toch. (Kunnen wij er iets aan doen dat slush puppies nog steeds zo lekker zijn en we ze dus wel moeten drinken?!)