Full-service communicatiebureau
  • De pracht en waanzin van online winkelen

    Weet je wat wij, de Mieren, graag doen in onze vrije tijd? Met gesloten ogen op bed liggen, luisterend naar Pink Floyd, slurpend aan een fruitige slush puppie (mieren houden van mierzoet). En hoe ziet jouw ideale vrije dag eruit? Misschien bestorm je ieder weekend een klimmuur of dans je nachtenlang de tango?

    Of is ook jouw hobby, net als bij een groot deel van de Europeanen, winkelen? De kans wordt steeds groter dat dit laatste het geval is

    Winkellucht in plaats van boslucht
    Winkelen wordt een steeds populairdere vrijetijdsbesteding. Vroeger ging je wandelen in het bos, tegenwoordig in de winkelstraat. En niet alleen vrouwen weten hun weg te vinden naar de winkels; ook mannen doen mee. Zeker bij het winkelen op internet (e-commerce) zijn mannen evenveel vertegenwoordigd als vrouwen. Ondernemers spelen daar handig op in door slimme webshops te laten maken!

    Alles behalve slush puppies
    Alles is inmiddels te koop op internet: van kleding tot dieselgeneratoren en van bier tot computers. Alleen slush puppies hebben wij nog niet via het wereldwijde web kunnen kopen. Wat verkoopt jouw onderneming? Soms staat een ondernemer er niet eens bij stil dat zijn product ook via het internet verkocht kan worden.

    De vijf voordelen van webshops

    1. Je webshop kent geen openingstijden;
    2. E-commerce is niet plaatsgebonden;
    3. Kansen voor directe online marketing;
    4. Webshops hebben een grotere efficiëntie;
    5. Je kunt een breder assortiment voeren.

     

    Succes komt niet vanzelf
    Maar denk niet dat het succes je komt aanwaaien wanneer je een webshop hebt! Een succesvolle website scoort hoog op deze onderdelen:

    • Techniek (onder andere beveiliging en beheer);
    • Online interactie (hoe gebruiksvriendelijk is de webshop?);
    • Offline interactie (hoe lang duurt het voordat de klant het product krijgt?)
    • Vindbaarheid (hoe goed is je online marketing en hoe goed is je zoekmachineoptimalisatie?)

    Wordt 2018 het jaar van jouw webshop?
    Wij denken graag met je mee over de mogelijkheden. Onze Techniekmieren staan bovendien al klaar om te gaan bouwen! Doe in de tussentijd onderzoek naar de webshops van je concurrenten. Doorspit het internet!

    Vergeet ondertussen niet je favoriete muziek op te zetten en een lekker drankje te drinken. 🙂

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Word jij ook een doe-het-niet-zelver?

    De moeilijkste stap op weg naar een 100% professionele onderneming is erkennen dat je sommige dingen beter niet zelf doet. Toch wil je als ondernemer vaak niet toegeven dat je gewoon minder goed bent in bepaalde zaken. Tot op zekere hoogte kunnen we dat accepteren, zeker wanneer het om gevaarlijke dingen gaat. Heb je geen verstand van elektriciteit, dan moet je geen kabels gaan leggen.

    Meer ›

  • Je verdient het om meer te verdienen

    We werken hard, we willen geld. Iedereen wil bergen geld, aangeleverd in volle kruiwagens. Wij persoonlijk hoeven er niet in te verdrinken, maar pootjebaden zou fijn zijn. De vraag is: maakt geld gelukkig? Sommigen zeggen ja, anderen nee. Desondanks blijf jij, de ondernemer, proberen het maximale uit je business te halen.

    Meer ›

  • Over taalpurisme en taalterrorisme

    Taal verandert, net als wij. ‘Hij loech dat ie biek,’ kon je vroeger zeggen en niemand keek je raar aan. Wat het betekent? ‘Hij loog dat hij bakte.’ Taal is oneindig boeiend, dat vinden de Mieren. We kijken deze week naar eigenaardigheden uit de Nederlandse taal. Waarom zeggen we bijvoorbeeld lammeren en niet lammen? We zeggen immers toch ook boeken en niet boekeren?

    Meer ›