Full-service communicatiebureau
  • Waarom regen goed is voor jouw omzet

    Het is voor ons ondernemers makkelijk om te denken dat we ieder aspect van het klantgedrag kunnen beïnvloeden. Toch zijn er zaken waar we geen invloed op hebben. Het weer bijvoorbeeld. Allemaal horen we de wind momenteel suizen, regelmatig slaat de regen tegen het raam. Veel bedrijven bemerken dat hun klanten thuis blijven bij slecht weer.

    Maar wist je dat ook regen en wind in het voordeel van jouw onderneming kunnen werken?

    Breng de winkel naar je klanten
    Een van onze Mieren hoorde laatst iemand zeggen: ‘Kon ik mijn klanten maar het hele jaar door naar mijn winkel krijgen.’ De Mier vroeg hem waarom dat niet zou kunnen. Daarop antwoordde de man: ‘Omdat niemand zin heeft om door de regen te lopen.’

    Daarop zei de Mier: ‘Als de klanten niet naar je winkel komen, waarom breng je de winkel dan niet naar je klanten?’

    De consument kiest voor gemak
    Dit onderzoek van RichRelevance toont aan dat het kopen via webwinkels met 12% stijgt op koude of natte dagen. Houd er bovendien rekening mee dat de consument in zijn algemeenheid steeds vaker kiest voor het gemak van kopen via het internet. E-commerce stijgt dan ook al jaren razendsnel. De groei wordt bovendien aangewakkerd door een reeks aan faillissementen van grote retailers die vroeger de winkelstraten beheersten. De vroegere klanten van die winkels zoeken nu online naar producten. Zelfs onder 65-plussers groeit het vertrouwen in de online markt, wat de omzetten van webwinkels nog sneller doet stijgen.

    Ook B2B blijft niet achter
    Wellicht denk je nu: allemaal leuk en aardig, maar mijn bedrijf is B2B en richt zich dus niet op de eindconsument.
    Dan kunnen wij je vertellen dat analisten verwachten dat de B2B-markt nog twee keer groter gaat worden dan de B2C-markt. De voorspelling is dat B2B e-commerce in 2020 wereldwijd 12.000 miljard omzet zal bereiken. Vergelijk dat eens met 2012, toen het nog 5.500 miljard was!

    Twijfel is achterstand
    Ondernemers die twijfelen over het laten bouwen van een webwinkel lopen het risico om een achterstand op te lopen ten opzichte van de concurrentie. Stel jezelf daarom de volgende vraag: wil ik tot de voorhoede behoren of tot de achterhoede?

    Wil je de race voor het hart van de consument winnen, neem dan vandaag nog contact op met Studio Mier. Wij bouwen ook voor jou de allerbeste webwinkel. ›

    Meer weten? Lees verder over webwinkels ›

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Word jij ook een doe-het-niet-zelver?

    De moeilijkste stap op weg naar een 100% professionele onderneming is erkennen dat je sommige dingen beter niet zelf doet. Toch wil je als ondernemer vaak niet toegeven dat je gewoon minder goed bent in bepaalde zaken. Tot op zekere hoogte kunnen we dat accepteren, zeker wanneer het om gevaarlijke dingen gaat. Heb je geen verstand van elektriciteit, dan moet je geen kabels gaan leggen.

    Meer ›

  • Doe de test: hoe veilig ben jij op het internet?

    Hackers kraken onze bankrekeningen, virussen blokkeren onze computers. Internetveiligheid wordt een steeds belangrijker onderwerp, zowel privé als op het werk. Internet is immers niet meer weg te denken uit onze moderne wereld. Wie dit niet erkent, zit in een ontkenningsfase: ‘Als ik het gevaar niet zie, dan is het er niet.’

    Meer ›

  • Een liefdevolle boodschap van onze Mieren

    Waar denk jij aan bij het woord ‘liefde’? Denk je aan je Mechelse herder of aan je pasgeboren dochter? Denk je aan je liefde voor voetbal of aan een mooie vrouw uit Antwerpen? Liefde kan zich uiten naar een persoon, een dier of een abstract begrip. Maar heb je er al eens aan gedacht dat liefde zich ook kan uiten richting jouw product?

    Meer ›