-
Waarom regen goed is voor jouw omzet
Het is voor ons ondernemers makkelijk om te denken dat we ieder aspect van het klantgedrag kunnen beïnvloeden. Toch zijn er zaken waar we geen invloed op hebben. Het weer bijvoorbeeld. Allemaal horen we de wind momenteel suizen, regelmatig slaat de regen tegen het raam. Veel bedrijven bemerken dat hun klanten thuis blijven bij slecht weer.
Maar wist je dat ook regen en wind in het voordeel van jouw onderneming kunnen werken?
Breng de winkel naar je klanten
Een van onze Mieren hoorde laatst iemand zeggen: ‘Kon ik mijn klanten maar het hele jaar door naar mijn winkel krijgen.’ De Mier vroeg hem waarom dat niet zou kunnen. Daarop antwoordde de man: ‘Omdat niemand zin heeft om door de regen te lopen.’Daarop zei de Mier: ‘Als de klanten niet naar je winkel komen, waarom breng je de winkel dan niet naar je klanten?’
De consument kiest voor gemak
Dit onderzoek van RichRelevance toont aan dat het kopen via webwinkels met 12% stijgt op koude of natte dagen. Houd er bovendien rekening mee dat de consument in zijn algemeenheid steeds vaker kiest voor het gemak van kopen via het internet. E-commerce stijgt dan ook al jaren razendsnel. De groei wordt bovendien aangewakkerd door een reeks aan faillissementen van grote retailers die vroeger de winkelstraten beheersten. De vroegere klanten van die winkels zoeken nu online naar producten. Zelfs onder 65-plussers groeit het vertrouwen in de online markt, wat de omzetten van webwinkels nog sneller doet stijgen.Ook B2B blijft niet achter
Wellicht denk je nu: allemaal leuk en aardig, maar mijn bedrijf is B2B en richt zich dus niet op de eindconsument.
Dan kunnen wij je vertellen dat analisten verwachten dat de B2B-markt nog twee keer groter gaat worden dan de B2C-markt. De voorspelling is dat B2B e-commerce in 2020 wereldwijd 12.000 miljard omzet zal bereiken. Vergelijk dat eens met 2012, toen het nog 5.500 miljard was!Twijfel is achterstand
Ondernemers die twijfelen over het laten bouwen van een webwinkel lopen het risico om een achterstand op te lopen ten opzichte van de concurrentie. Stel jezelf daarom de volgende vraag: wil ik tot de voorhoede behoren of tot de achterhoede?Wil je de race voor het hart van de consument winnen, neem dan vandaag nog contact op met Studio Mier. Wij bouwen ook voor jou de allerbeste webwinkel. ›
Meer weten? Lees verder over webwinkels ›
Wij wensen je een inspirerende dag,
Studio Mier
Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.
Meer Bloggen?
-
Bereid je voor op een grotere en sterkere Mier!
Studio Mier wordt een grotere en sterkere Mier! Naast websites kun je in de toekomst ook bij ons terecht voor marketingstrategieën, drukwerk, huisstijlen, vertalingen en teksten. Studio Mier wordt een full-service communicatiebureau. En dat komt jouw bedrijf ten goede, want communicatie is nooit eenzijdig!
-
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand…
Schoonheid. Wie bepaalt wat mooi is en wat niet? Wat wij mooi vinden kun jij lelijk vinden. Bestaat er een universeel besef van ‘schoonheid’? In de westerse wereld vinden we immers een zongebruinde huid heel mooi, terwijl in de Japanse cultuur extreme witheid van de huid als ideaal wordt gezien. Dus wat is schoonheid nu eigenlijk? De Mieren gaan op onderzoek.
-
Word populair, leef langer: geliefd zijn maakt mens en bedrijf gezonder
Houden mensen van jou? Deze vraag zal je niet elke dag worden gesteld. Toch hebben we een goede reden om het te vragen: recent onderzoek heeft laten zien dat onze lichamelijke gezondheid beter is wanneer we geliefd zijn. Sterker nog: niet geliefd zijn heeft dezelfde invloed op ons lichaam als roken!