Full-service communicatiebureau
  • Waarom regen goed is voor jouw omzet

    Het is voor ons ondernemers makkelijk om te denken dat we ieder aspect van het klantgedrag kunnen beïnvloeden. Toch zijn er zaken waar we geen invloed op hebben. Het weer bijvoorbeeld. Allemaal horen we de wind momenteel suizen, regelmatig slaat de regen tegen het raam. Veel bedrijven bemerken dat hun klanten thuis blijven bij slecht weer.

    Maar wist je dat ook regen en wind in het voordeel van jouw onderneming kunnen werken?

    Breng de winkel naar je klanten
    Een van onze Mieren hoorde laatst iemand zeggen: ‘Kon ik mijn klanten maar het hele jaar door naar mijn winkel krijgen.’ De Mier vroeg hem waarom dat niet zou kunnen. Daarop antwoordde de man: ‘Omdat niemand zin heeft om door de regen te lopen.’

    Daarop zei de Mier: ‘Als de klanten niet naar je winkel komen, waarom breng je de winkel dan niet naar je klanten?’

    De consument kiest voor gemak
    Dit onderzoek van RichRelevance toont aan dat het kopen via webwinkels met 12% stijgt op koude of natte dagen. Houd er bovendien rekening mee dat de consument in zijn algemeenheid steeds vaker kiest voor het gemak van kopen via het internet. E-commerce stijgt dan ook al jaren razendsnel. De groei wordt bovendien aangewakkerd door een reeks aan faillissementen van grote retailers die vroeger de winkelstraten beheersten. De vroegere klanten van die winkels zoeken nu online naar producten. Zelfs onder 65-plussers groeit het vertrouwen in de online markt, wat de omzetten van webwinkels nog sneller doet stijgen.

    Ook B2B blijft niet achter
    Wellicht denk je nu: allemaal leuk en aardig, maar mijn bedrijf is B2B en richt zich dus niet op de eindconsument.
    Dan kunnen wij je vertellen dat analisten verwachten dat de B2B-markt nog twee keer groter gaat worden dan de B2C-markt. De voorspelling is dat B2B e-commerce in 2020 wereldwijd 12.000 miljard omzet zal bereiken. Vergelijk dat eens met 2012, toen het nog 5.500 miljard was!

    Twijfel is achterstand
    Ondernemers die twijfelen over het laten bouwen van een webwinkel lopen het risico om een achterstand op te lopen ten opzichte van de concurrentie. Stel jezelf daarom de volgende vraag: wil ik tot de voorhoede behoren of tot de achterhoede?

    Wil je de race voor het hart van de consument winnen, neem dan vandaag nog contact op met Studio Mier. Wij bouwen ook voor jou de allerbeste webwinkel. ›

    Meer weten? Lees verder over webwinkels ›

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Ontdek de kracht van de juiste woorden

    Gebruik jij de juiste woorden richting je klanten? Goed taalgebruik zorgt er voor dat men van je gaat houden. Aan de andere kant: wanneer je niet de juiste woorden weet te vinden, zal de klant zijn sympathie voor je verliezen. Studio Mier vraagt jou: hoe krachtig zijn de woorden die jouw organisatie hanteert?

    Meer ›

  • Vind mij, alsjeblieft (en snel een beetje!)

    Tranen met tuiten hebben wij gehuild toen wij (lang geleden) puistige tienermieren waren. We vreesden nóóóóit de liefde van ons leven te vinden. ‘Onbekende vrouw, vind mij, alsjeblieft,’ wilden we van de daken schreeuwen. Bekend gevoel? Niet vreemd, want allemaal willen we gevonden worden. Toen én nu.

    Meer ›

  • Geen mobieltjes, Google wordt streng: dit is 2020

    Ben jij ook iemand die wil weten hoe de toekomst er uitziet? Onze Mieren zijn altijd nieuwsgierig. Communiceren we over vijftig jaar telepathisch dankzij elektronische chips in onze hoofden? Zo ver in de toekomst kijken we niet, maar wat 2020 ons gaat bieden kunnen we wel verklappen. Kijk met ons mee!

    Meer ›