Full-service communicatiebureau
  • Waarde toevoegen gebeurt niet 'per ongeluk'

    Waarde toevoegen gebeurt niet ‘per ongeluk’

    Waarde toevoegen aan je product is een bewuste keuze. Dit willen wij van Studio Mier op het hart drukken bij alle ondernemers die ons benaderen. Waarde toevoegen is niet iets wat ‘per ongeluk’ gebeurt. Het gebeurde niet ‘zomaar’ dat Starbucks zijn koppen koffie voor dubbel tarief kon verkopen. Het gebeurde niet ‘ineens’ dat Apple marktleider werd in de computerwereld.

    Dit zijn de vijf manieren waarop ook jij, samen met Studio Mier, waarde kunt toevoegen aan jouw product:

    1. Verhoog het gemak.
    Hoe makkelijker de klant over kan gaan tot aanschaf, hoe hoger uw verkopen. Dit is waar de webwinkels op inspelen. Talloze bedrijven die niet, of te laat, overstapten op online verkoop hebben de laatste jaren dalende cijfers gemerkt. Studio Mier heeft webwinkels en online catalogi gebouwd voor vele Nederlandse bedrijven.

    2. Verbeter je klantendienst.
    Niets schrikt de klant zo hard af als een onvriendelijke stem aan de telefoon. Ook online is klantendienst ontzettend belangrijk: de hele functionaliteit van je website is onderdeel van je klantendienst. Werkt je site slecht of wordt er incorrect taalgebruik gehanteerd, dan haakt de klant af. Daarom levert Studio Mier altijd maatwerk: wij kijken wat je website moet communiceren en we passen het ontwerp en de teksten daar op aan. Een slagerswinkel is immers ook niet hetzelfde ingericht als een autogarage.

    3. Sneller is beter.
    De klant is ongeduldig, vergeet dat nooit. Een lange levertijd jaagt de klant weg. Een trage website? Men gaat naar je concurrent. Om deze reden bouwt Studio Mier jouw website zodanig dat ze altijd snel is. Bovendien vertrouwen we de hosting van uw site alleen toe aan hostingbedrijven die zich hebben bewezen.

    4. Betere verpakking = betere verkoop.
    Een product dat er gelikt uitziet verkoopt beter. Dit geldt ook voor de manier waarop een dienst wordt aangeboden. Dus ongeacht of het gaat om een bak magnetronspaghetti of de website van een advocatenkantoor: wanneer het medium er professioneel uitziet komt dat de verkoop ten goede. Niet voor niets lieten vele firma’s zoals die van jou hun drukwerk, verpakkingen en websites al door Studio Mier ontwerpen.

    5. Bied betere kwaliteit aan.
    Simpel maar waar. Studio Mier zou iedere klant hetzelfde ontwerp kunnen verkopen, maar dat doen wij niet. Wij kijken naar de behoeften van de klanten zoals jij dat ook doet met die van jou. Bovendien hanteren wij een allesomvattende marketingaanpak: wij kijken niet slechts naar één aspect van de communicatie, maar passen alle uitingen aan op de gewenste uitstraling.

    Studio Mier loopt zijn mierenpootjes onder zijn lijf vandaan om al deze punten bij zijn klanten toe te passen. De Mier is echter nooit uitgeput en heeft altijd wel tijd voor jou. Benieuwd wat Studio Mier voor jou kan betekenen? Bel ons of mail ons. Wij staan voor je klaar.

    Met inspirerende groet,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Ontdek de kracht van de juiste woorden

    Gebruik jij de juiste woorden richting je klanten? Goed taalgebruik zorgt er voor dat men van je gaat houden. Aan de andere kant: wanneer je niet de juiste woorden weet te vinden, zal de klant zijn sympathie voor je verliezen. Studio Mier vraagt jou: hoe krachtig zijn de woorden die jouw organisatie hanteert?

    Meer ›

  • Word populair, leef langer: geliefd zijn maakt mens en bedrijf gezonder

    Houden mensen van jou? Deze vraag zal je niet elke dag worden gesteld. Toch hebben we een goede reden om het te vragen: recent onderzoek heeft laten zien dat onze lichamelijke gezondheid beter is wanneer we geliefd zijn. Sterker nog: niet geliefd zijn heeft dezelfde invloed op ons lichaam als roken!

    Meer ›

  • Waarom regen goed is voor jouw omzet

    Het is voor ons ondernemers makkelijk om te denken dat we ieder aspect van het klantgedrag kunnen beïnvloeden. Toch zijn er zaken waar we geen invloed op hebben. Het weer bijvoorbeeld. Allemaal horen we de wind momenteel suizen, regelmatig slaat de regen tegen het raam. Veel bedrijven bemerken dat hun klanten thuis blijven bij slecht weer.

    Meer ›