-
Studio Mier: al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld.
Wist je dat Studio Mier al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld is? Reeds in 1875 introduceerden wij de “Googhel Soeckmachien”, inmiddels bekend als Google Search. Enkele jaren later volgde “Gesichtsboeck”, wat zou uitgroeien tot Facebook. Ook op het gebied van merkontwikkeling staan wij sterk: IKEA, Coca-Cola, Shell – stuk voor stuk merken die door ons bedacht zijn. En wat dacht je van… –
We geven toe: al het bovenstaande is onzin. Wat geen onzin is, zijn de wijze lessen die we kunnen leren van ’s werelds grootste merken:
Les 1: Doe het!
Dit klinkt simpel, maar veel mensen met goede ideeën laten zich tegenhouden uit angst voor het onbekende. Groot word je echter alleen als je klein durft te beginnen.Les 2: Doe het goed!
Leg je focus op datgene waar je écht goed in bent. Durf de dingen waar je minder van af weet aan anderen over te laten.Zoals je weet is Studio Mier goed in websites maken, drukwerk ontwerpen, huisstijlen bedenken, teksten schrijven en strategieën creëren. Wij doen alles voor een perfect resultaat. Tegelijkertijd zullen wij ook altijd eerlijk tegen je zijn. Van ons krijg je geen loze beloftes, maar alleen toezeggingen die wij waar kunnen maken.
Graag willen we daarom nog een derde – belangrijke – les toevoegen:
Les 3: Blijf eerlijk tegen jezelf en anderen!
Studio Mier speelt altijd open kaart. Wij zullen daarom nooit écht beweren de grootste websitebouwer ter wereld te zijn. Dat is ook niet nodig. Onze klanten komen uit heel Nederland en omvatten alle mogelijke bedrijfstakken. Hun tevredenheid is onze maatstaaf die telt.En toch kunnen wij niet helpen af en toe te dromen. Wie weet hoe groot Studio Mier is in het jaar 2167? En wie weet hoe groot jouw bedrijf gaat zijn? Alles is mogelijk voor hen die ambitieus zijn.
Daarom een vierde en laatste les:Les 4: Blijf dromen!
Wat de toekomst ook brengt, Studio Mier blijft jouw trouwe partner voor media en marketing. Als je vragen hebt staan wij voor je klaar.Wij wensen je een heel mooie dag,
Studio Mier
Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.
Meer Bloggen?
-
Wanneer moet ik mijn website vernieuwen?
Omdat je website vaak het eerste is dat een klant van jouw bedrijf ziet, is het ontzettend belangrijk dat je website er prachtig uitziet en optimaal werkt. De beginjaren van het internet zijn voorbij, dus er is geen plaats meer voor amateurisme. Is jouw website helemaal van deze tijd? Doe de test!
-
Uniek of niet uniek (een stukje mierenfilosofie)
Weet je wat de verhouding is tussen mensen en mieren op onze planeet? Eén op de miljoen! Echt waar: voor iedere persoon op aarde, zijn er een miljoen mieren. Wij deden een klein vreugdedansje toen we dit feitje hoorden. Lang leve de mieren! Maar al snel sloeg de vreugde om in paniek: als er zoveel mieren zijn, zijn wij dan nog wel uniek?
-
Over taalpurisme en taalterrorisme
Taal verandert, net als wij. ‘Hij loech dat ie biek,’ kon je vroeger zeggen en niemand keek je raar aan. Wat het betekent? ‘Hij loog dat hij bakte.’ Taal is oneindig boeiend, dat vinden de Mieren. We kijken deze week naar eigenaardigheden uit de Nederlandse taal. Waarom zeggen we bijvoorbeeld lammeren en niet lammen? We zeggen immers toch ook boeken en niet boekeren?