Full-service communicatiebureau
  • Vind mij, alsjeblieft (en snel een beetje!)

    Tranen met tuiten hebben wij gehuild toen wij (lang geleden) puistige tienermieren waren. We vreesden nóóóóit de liefde van ons leven te vinden. ‘Onbekende vrouw, vind mij, alsjeblieft,’ wilden we van de daken schreeuwen. Bekend gevoel? Niet vreemd, want allemaal willen we gevonden worden. Toen én nu.

    Hoe goed vindbaar is bijvoorbeeld jouw bedrijf in Google? Kom jij op nummer 1 of bungel je onderaan de lijst? Tijd voor een kritische blik!

    Volwassen bedrijven zijn vindbaar
    Inmiddels hebben we onze schuchtere tienerjaren afgeschud, maar we merken dat veel van onze klanten zich nog steeds in de puberteit bevinden. Niet op het gebied van de liefde, maar op het gebied van hun bedrijf. Een robuust, volwassen bedrijf wordt namelijk makkelijk gevonden in Google. Maar veel klanten bemerken dat ze in de zoekresultaten nauwelijks voorkomen.

    ‘Onbekende klant, vind mij, alsjeblieft!’
    Enkele voorbeelden van goede zoekresultaten:

    • Als je scheepssatellieten verkoopt in Rotterdam, dan wil je dat mensen je vinden wanneer ze in Google ‘scheepssatelliet kopen Rotterdam’ intypen;
    • Als je bruidstaarten verkoopt in Dordrecht, dan wil je dat men je vindt op de zoekterm ‘bruidstaart Dordrecht’.

    Maar wat als je op geen enkele relevante zoekterm naar voren komt? Dan heb je een probleem. Maar gelukkig heeft ieder probleem een oplossing.

    Wat jij nodig hebt…
    …is zoekmachineoptimalisatie (ook wel search engine optimization of SEO genoemd). Bij SEO zorgt een internetexpert ervoor dat je vindbaar wordt in Google. Want in Google tel je alleen mee als je op de eerste pagina staat! De internetexpert maakt je vindbaar door zichtbare en onzichtbare aanpassingen te doen aan je website.

    De Kennisbank geeft antwoord
    Dit zijn de drie vragen die tellen – mét de bijbehorende antwoorden:

    1. Wat is zoekmachineoptimalisatie?
    2. Waarom is goede zoekmachineoptimalisatie belangrijk?
    3. Hoe doe ik goede zoekmachineoptimalisatie?

     

    Zelf doen of hulp inschakelen?
    Wil je zelf de SEO van je website verzorgen, gebruik dan onze Kennisbank voor advies. Om een website echter goed te optimaliseren heb je veel tijd en kunde nodig. Het is daarom altijd aan te raden om een zoekmachineoptimalisatie-expert in te schakelen. Studio Mier verzorgt search engine optimization vanuit Rotterdam voor klanten in heel Nederland en Vlaanderen.

    Zoekmachineoptimalisatie-expert, dat is er één die je mag onthouden voor Scrabble. 😉

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Ontdek de kracht van de juiste woorden

    Gebruik jij de juiste woorden richting je klanten? Goed taalgebruik zorgt er voor dat men van je gaat houden. Aan de andere kant: wanneer je niet de juiste woorden weet te vinden, zal de klant zijn sympathie voor je verliezen. Studio Mier vraagt jou: hoe krachtig zijn de woorden die jouw organisatie hanteert?

    Meer ›

  • Over taalpurisme en taalterrorisme

    Taal verandert, net als wij. ‘Hij loech dat ie biek,’ kon je vroeger zeggen en niemand keek je raar aan. Wat het betekent? ‘Hij loog dat hij bakte.’ Taal is oneindig boeiend, dat vinden de Mieren. We kijken deze week naar eigenaardigheden uit de Nederlandse taal. Waarom zeggen we bijvoorbeeld lammeren en niet lammen? We zeggen immers toch ook boeken en niet boekeren?

    Meer ›

  • Facebook is dood: de opkomst en ondergang van social media

    Facebook is dood. Wat ooit een levendige online gemeenschap was waarop persoonlijke boodschappen werden uitgewisseld, is nu een levenloze chaos van gerecyclede 9GAG-filmpjes en ongrappige memes geworden. Het plaatsen van een persoonlijk bericht op het profiel van een vriend voelt tegenwoordig raar.

    Meer ›