Full-service communicatiebureau
  • Word populair, leef langer: geliefd zijn maakt mens en bedrijf gezonder

    Houden mensen van jou? Deze vraag zal je niet elke dag worden gesteld. Toch hebben we een goede reden om het te vragen: recent onderzoek heeft laten zien dat onze lichamelijke gezondheid beter is wanneer we geliefd zijn. Sterker nog: niet geliefd zijn heeft dezelfde invloed op ons lichaam als roken!

    De Mieren van Studio Mier voelen zich geliefd. Onze vraag aan jou: hoe geliefd voel jij je? We vertellen je hoe je als persoon of als bedrijf geliefder wordt.

    Ook stoere mensen hebben liefde nodig
    Liefde is een menselijke basisbehoefte. Deze behoefte uit zich als de ultieme kracht die ons motiveert om mooie dingen te bereiken. Je wilt daarom van mensen houden – en dat mensen van jou houden. Natuurlijk kennen we allemaal die ene persoon die altijd heel stoer zegt: ‘Het maakt mij niets uit wat mensen over mij denken.’ En allemaal denken we dan: ‘Ik geloof er niets van.’ Want geliefd willen zijn is universeel.

    Geliefde mensen en bedrijven zijn succesvoller
    Je hoeft je er helemaal niet voor te schamen dat je graag populair bent op je werk. Het is goed voor je carrière, want geliefde mensen zijn vaak succesvoller. Bovendien lijden ze minder aan verslavingen, depressies en angsten, toont dit onderzoek. Ook geliefde bedrijven zijn succesvoller. Niet vreemd, want wie koopt er nu graag een onsympathiek product?

    Hoe word je als persoon of bedrijf geliefder?
    In een eerdere blog gaven onze Mieren je al deze vijf tips om ervoor te zorgen dat mensen jouw merk omarmen. Maar wat kun je nog meer doen om geliefd te zijn als persoon of als onderneming?

    • Investeer in mensen. Leer wat hun levensdoelen zijn en toon interesse die de gebruikelijke verwachtingen overtreft. Volharding is essentieel om de ander te helpen slagen met zijn doelen.
    • Laat anderen weten dat je hen hoort. Wees in een vergadering of aan de eettafel de laatste om te spreken. Ga in op wat de anderen zeiden, laat hen weten dat hun woorden tellen. Vertel pas op het einde je eigen mening of verhaal.
    • Onthoud van iedereen in je sociale omgeving (ook de mensen die je minder goed kent) een bepaalde eigenschap, zoals een hobby of een voorliefde voor een muzikant. Vraag hen er van tijd tot tijd naar.

    Wat je ook doet, doe het vanuit je hart
    Pas de adviezen toe in je privéleven, op je werk en in je klantencontact. Maar wees oprecht, want alleen oprechtheid kan er voor zorgen dat mensen van je gaan houden.

    Tot slot
    De Mieren houden van je. Help je mee de liefde te verspreiden? Like Studio Mier op Facebook en deel dit bericht. 🙂

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Je verdient het om meer te verdienen

    We werken hard, we willen geld. Iedereen wil bergen geld, aangeleverd in volle kruiwagens. Wij persoonlijk hoeven er niet in te verdrinken, maar pootjebaden zou fijn zijn. De vraag is: maakt geld gelukkig? Sommigen zeggen ja, anderen nee. Desondanks blijf jij, de ondernemer, proberen het maximale uit je business te halen.

    Meer ›

  • Vind mij, alsjeblieft (en snel een beetje!)

    Tranen met tuiten hebben wij gehuild toen wij (lang geleden) puistige tienermieren waren. We vreesden nóóóóit de liefde van ons leven te vinden. ‘Onbekende vrouw, vind mij, alsjeblieft,’ wilden we van de daken schreeuwen. Bekend gevoel? Niet vreemd, want allemaal willen we gevonden worden. Toen én nu.

    Meer ›

  • Studio Mier: al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld

    Studio Mier: al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld.

    Wist je dat Studio Mier al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld is? Reeds in 1875 introduceerden wij de “Googhel Soeckmachien”, inmiddels bekend als Google Search. Enkele jaren later volgde “Gesichtsboeck”, wat zou uitgroeien tot Facebook. Ook op het gebied van merkontwikkeling staan wij sterk:

    Meer ›