Full-service communicatiebureau
  • Je verdient het om meer te verdienen

    We werken hard, we willen geld. Iedereen wil bergen geld, aangeleverd in volle kruiwagens. Wij persoonlijk hoeven er niet in te verdrinken, maar pootjebaden zou fijn zijn. De vraag is: maakt geld gelukkig? Sommigen zeggen ja, anderen nee. Desondanks blijf jij, de ondernemer, proberen het maximale uit je business te halen.

    Soms doe je dit in een winkel, maar steeds vaker via een website. Verdienen we het om meer te verdienen wanneer we hard ons best doen? Ja, natuurlijk. De vraag is alleen: wat moeten we doen om meer te verdienen

    Conversie is het toverwoord
    Je hebt een website en je wilt je product verkopen. Voor een topresultaat moet je kijken op welke manieren je de conversie kunt optimaliseren. Met conversie bedoelt men het percentage bezoekers dat tot een aankoop overgaat. Conversie-optimalisatie is niet makkelijk, maar er zijn tips en trucs. Je treft het dat de Mieren er enkele met je willen delen. (Joepie!)

    1. Streef naar liefde op het eerste gezicht
    Maak je website persoonlijk. Geef je bedrijf een gezicht: zorg voor uniek taalgebruik dat in al je teksten voorkomt, laat je beeldmateriaal karakteristiek zijn voor je merk. Mensen worden verliefd op merken die anders durven te zijn! Studio Mier gebruikt bewust informeel taalgebruik met veel grapjes. Dat is wie wij zijn, en het is de reden dat klanten voor ons kiezen. (Kuch… naast het feit dat we natuurlijk een enorm goed communicatiebureau zijn… ahem.)

    2. Geef de klant een goede dosis motivatie
    Wanneer de websitebezoeker gemotiveerd wordt, is de kans op conversie vijf keer groter. Ooit een hotel geboekt op booking.com? Zij zijn kampioenen in motiveren. Hun hele website draait rond instant gratification. Wil je een hotel boeken, dan word je constant beloond. Zodra je een kamer selecteert verschijnt er een groen kader en de tekst: ‘Congratulations! You’ve chosen the cheapest room at Meininger Hotel. Don’t miss out, book now!’. Klanten houden van die positiviteit!

    Wil je een voorbeeld van een bedrijf dat het fout aanpakt? De Amerikaanse computerfabrikant Dell heeft online formulieren die vol staan met rode foutmeldingen wanneer je iets onjuist invult. Gevolg: de klant raakt gedemotiveerd en haakt af. Motivering is dus van levensbelang!

    3. Laat de boodschap direct duidelijk zijn
    Wanneer je bedrijf jassen van lamawol verkoopt, moet het voor de bezoeker direct duidelijk zijn dat dat je product is. Onze Mieren zien vaak websites waarop je moet zoeken wat de boodschap is. Bedenk altijd: wat voor jou vanzelfsprekend is, is niet voor de klant vanzelfsprekend. Een foto van een lama is voor jou een teken dat je in lamawollen jassen handelt, terwijl de klant denkt dat je lamamelk verkoopt.

    Wanneer een klant niet in een oogopslag begrijpt wat je verkoopt, zal hij zelden overgaan tot aankoop.

    Tot slot een spreuk van ons marketingbureau uit de regio Rotterdam: Wanneer je je richt op de gemiddelde klant, zul je altijd gemiddelde resultaten behalen.

    Oftewel: durf uniek te zijn, durf de klant voor je te winnen. Want je verdient het om meer te verdienen.

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Facebook is dood: de opkomst en ondergang van social media

    Facebook is dood. Wat ooit een levendige online gemeenschap was waarop persoonlijke boodschappen werden uitgewisseld, is nu een levenloze chaos van gerecyclede 9GAG-filmpjes en ongrappige memes geworden. Het plaatsen van een persoonlijk bericht op het profiel van een vriend voelt tegenwoordig raar.

    Meer ›

  • Vind mij, alsjeblieft (en snel een beetje!)

    Tranen met tuiten hebben wij gehuild toen wij (lang geleden) puistige tienermieren waren. We vreesden nóóóóit de liefde van ons leven te vinden. ‘Onbekende vrouw, vind mij, alsjeblieft,’ wilden we van de daken schreeuwen. Bekend gevoel? Niet vreemd, want allemaal willen we gevonden worden. Toen én nu.

    Meer ›

  • De feestdagen: wat moeten we ermee?

    Wat vind jij van de naderende feestdagen? De chocoladeletters liggen alweer in de winkel. Wanneer het aankomt op zaken als Kerstmis en Sinterklaas houden onze Mieren er een dubbele mening op na. Ja, we houden van de gezelligheid en van het eten. Ja, we zien de financiële kansen die het biedt voor ons, de ondernemers.

    Meer ›