Full-service communicatiebureau
  • Een liefdevolle boodschap van onze Mieren

    Waar denk jij aan bij het woord ‘liefde’? Denk je aan je Mechelse herder of aan je pasgeboren dochter? Denk je aan je liefde voor voetbal of aan een mooie vrouw uit Antwerpen? Liefde kan zich uiten naar een persoon, een dier of een abstract begrip. Maar heb je er al eens aan gedacht dat liefde zich ook kan uiten richting jouw product?

    Als je er voor wilt zorgen dat mensen ook jouw merk omarmen, dan hebben onze Mieren enkele tips voor je.

    1. Als je niet van jezelf houdt, zal een ander dat ook niet doen
    Jij kunt een ander niet iets laten geloven, wanneer je het zelf niet gelooft. Je moet 100% achter jouw product staan, ongeacht of je sportschoenen verkoopt of zeilboten bouwt. Ga voor jezelf na waarom jij van jouw product houdt. Schrijf het op, communiceer het richting je zakenpartners en personeel. Gebruik het als de basis in je communicatie richting je klanten. Laat die harten sneller kloppen!

    2. Ken je doelgroep vanbinnen en vanbuiten
    Het is heel eenvoudig: als je wil dat iemand verliefd op je wordt, moet je dezelfde taal spreken. Doe daarom onderzoek naar je doelgroep. Wie zijn deze mensen, wat houdt hen bezig? Hoe oud zijn ze, wat zijn hun hobby’s, hoe groot is hun koopkracht? Hoe komen ze aan informatie, op welke manier willen ze aangesproken worden? Op welke manier kun jij met jouw product hun behoeftes invullen? Pas als jij deze dingen weet, kun je de juiste weg vinden naar het hart van de klant.

    3. Creëer een merk met karakter
    Je kunt nog zo’n sterk idee hebben, maar als je het niet verpakt in een herkenbaar, karaktervol jasje, zal geen mens in je geïnteresseerd zijn. Een herkenbaar merk scoort hoog op al deze punten:

    • Een sterke naam;
    • Een treffende slogan;
    • Uniek, karakteristiek beeldmateriaal;
    • Specifiek taalgebruik dat de klant aanspreekt;
    • Kenmerkend kleur- en vormgebruik in de huisstijl;
    • En bovenal: een typerend bedrijfsverhaal.

    Onze Mieren helpen ook jou bij het bouwen van een sterk merk.

    4. Voeg waarde toe aan je product
    We schreven er al over in een eerdere blog en we blijven het herhalen: door waarde toe te voegen aan je product, kun je ver boven de concurrenten uitstijgen. Waarde voeg je toe, door het aankoopgemak te verhogen, je klantendienst te verbeteren, snellere communicatiemiddelen te gebruiken, het product beter te verpakken, en betere kwaliteit te bieden. Zorg er voor dat de klant van jou houdt, niet van je concurrent!

    5. Communiceren, communiceren, communiceren!
    Heb je al het bovenstaande op orde, dan komt de allerbelangrijkste stap: communiceer! En communiceer altijd met punt 1 tot en met 4 in gedachte. Vergeet niet dat klanten houden van pro-actieve, dynamische bedrijven. Laat dus van je horen via je blog, je nieuwsbrief, je social media, je advertenties en je drukwerk. Stilstand is achterstand en klanten houden niet van bedrijven die achterlopen. Wees op ieder vlak een voorloper en je zult merken hoe snel de klant van jou gaat houden!

    Wil je met onze Mieren praten over de liefde en jouw bedrijf? Je bent altijd welkom bij ons.

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Geen mobieltjes, Google wordt streng: dit is 2020

    Ben jij ook iemand die wil weten hoe de toekomst er uitziet? Onze Mieren zijn altijd nieuwsgierig. Communiceren we over vijftig jaar telepathisch dankzij elektronische chips in onze hoofden? Zo ver in de toekomst kijken we niet, maar wat 2020 ons gaat bieden kunnen we wel verklappen. Kijk met ons mee!

    Meer ›

  • Wanneer moet ik mijn website vernieuwen?

    Omdat je website vaak het eerste is dat een klant van jouw bedrijf ziet, is het ontzettend belangrijk dat je website er prachtig uitziet en optimaal werkt. De beginjaren van het internet zijn voorbij, dus er is geen plaats meer voor amateurisme. Is jouw website helemaal van deze tijd? Doe de test!

    Meer ›

  • Word populair, leef langer: geliefd zijn maakt mens en bedrijf gezonder

    Houden mensen van jou? Deze vraag zal je niet elke dag worden gesteld. Toch hebben we een goede reden om het te vragen: recent onderzoek heeft laten zien dat onze lichamelijke gezondheid beter is wanneer we geliefd zijn. Sterker nog: niet geliefd zijn heeft dezelfde invloed op ons lichaam als roken!

    Meer ›