Full-service communicatiebureau
  • Een liefdevolle boodschap van onze Mieren

    Waar denk jij aan bij het woord ‘liefde’? Denk je aan je Mechelse herder of aan je pasgeboren dochter? Denk je aan je liefde voor voetbal of aan een mooie vrouw uit Antwerpen? Liefde kan zich uiten naar een persoon, een dier of een abstract begrip. Maar heb je er al eens aan gedacht dat liefde zich ook kan uiten richting jouw product?

    Als je er voor wilt zorgen dat mensen ook jouw merk omarmen, dan hebben onze Mieren enkele tips voor je.

    1. Als je niet van jezelf houdt, zal een ander dat ook niet doen
    Jij kunt een ander niet iets laten geloven, wanneer je het zelf niet gelooft. Je moet 100% achter jouw product staan, ongeacht of je sportschoenen verkoopt of zeilboten bouwt. Ga voor jezelf na waarom jij van jouw product houdt. Schrijf het op, communiceer het richting je zakenpartners en personeel. Gebruik het als de basis in je communicatie richting je klanten. Laat die harten sneller kloppen!

    2. Ken je doelgroep vanbinnen en vanbuiten
    Het is heel eenvoudig: als je wil dat iemand verliefd op je wordt, moet je dezelfde taal spreken. Doe daarom onderzoek naar je doelgroep. Wie zijn deze mensen, wat houdt hen bezig? Hoe oud zijn ze, wat zijn hun hobby’s, hoe groot is hun koopkracht? Hoe komen ze aan informatie, op welke manier willen ze aangesproken worden? Op welke manier kun jij met jouw product hun behoeftes invullen? Pas als jij deze dingen weet, kun je de juiste weg vinden naar het hart van de klant.

    3. Creëer een merk met karakter
    Je kunt nog zo’n sterk idee hebben, maar als je het niet verpakt in een herkenbaar, karaktervol jasje, zal geen mens in je geïnteresseerd zijn. Een herkenbaar merk scoort hoog op al deze punten:

    • Een sterke naam;
    • Een treffende slogan;
    • Uniek, karakteristiek beeldmateriaal;
    • Specifiek taalgebruik dat de klant aanspreekt;
    • Kenmerkend kleur- en vormgebruik in de huisstijl;
    • En bovenal: een typerend bedrijfsverhaal.

    Onze Mieren helpen ook jou bij het bouwen van een sterk merk.

    4. Voeg waarde toe aan je product
    We schreven er al over in een eerdere blog en we blijven het herhalen: door waarde toe te voegen aan je product, kun je ver boven de concurrenten uitstijgen. Waarde voeg je toe, door het aankoopgemak te verhogen, je klantendienst te verbeteren, snellere communicatiemiddelen te gebruiken, het product beter te verpakken, en betere kwaliteit te bieden. Zorg er voor dat de klant van jou houdt, niet van je concurrent!

    5. Communiceren, communiceren, communiceren!
    Heb je al het bovenstaande op orde, dan komt de allerbelangrijkste stap: communiceer! En communiceer altijd met punt 1 tot en met 4 in gedachte. Vergeet niet dat klanten houden van pro-actieve, dynamische bedrijven. Laat dus van je horen via je blog, je nieuwsbrief, je social media, je advertenties en je drukwerk. Stilstand is achterstand en klanten houden niet van bedrijven die achterlopen. Wees op ieder vlak een voorloper en je zult merken hoe snel de klant van jou gaat houden!

    Wil je met onze Mieren praten over de liefde en jouw bedrijf? Je bent altijd welkom bij ons.

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Hoe communiceert men in de hel?

    Om u beter van dienst te zijn vragen wij u te kiezen uit het volgende menu, zegt een doodse robotstem. Eén van onze Mieren is verhuisd en probeert nu bij een groot telecombedrijf een internetaansluiting te regelen. Na het kiezen van een optie uit het eindeloos lange menu, staat onze Mier een half uur lang in de wacht. Hoe communiceert men in de hel? Onze Mier ontdekt het. Hij doet verslag.

    Meer ›

  • Wil je groeien? Overtuig je klanten!

    Ben jij een ondernemer die stug blijft vasthouden aan het idee dat ‘als het product goed genoeg is, de mensen vanzelf wel komen’? Of ben jij een realist die inziet dat in deze wereldeconomie alleen de allersterkste bedrijven groot worden? Want dit laatste is absoluut waar: alleen wanneer je je uiterste best doet bereik je de top. Wil jij ook groter groeien?

    Meer ›

  • Studio Mier: al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld

    Studio Mier: al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld.

    Wist je dat Studio Mier al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld is? Reeds in 1875 introduceerden wij de “Googhel Soeckmachien”, inmiddels bekend als Google Search. Enkele jaren later volgde “Gesichtsboeck”, wat zou uitgroeien tot Facebook. Ook op het gebied van merkontwikkeling staan wij sterk:

    Meer ›