Full-service communicatiebureau
  • Ontdek de kracht van de juiste woorden

    Gebruik jij de juiste woorden richting je klanten? Goed taalgebruik zorgt er voor dat men van je gaat houden. Aan de andere kant: wanneer je niet de juiste woorden weet te vinden, zal de klant zijn sympathie voor je verliezen. Studio Mier vraagt jou: hoe krachtig zijn de woorden die jouw organisatie hanteert?

    Ken je klant
    Niemand praat hetzelfde. Factoren als opvoeding, het soort werk dat men heeft, hobby’s, passies en het opleidingsniveau bepalen wat voor soort taalgebruik aantrekkelijk wordt gevonden. Ondoordachte teksten kunnen fataal zijn voor een bedrijf. Zorg er daarom voor dat je weet wie je doelgroep is en hoe zij aangesproken wil worden.

    Hoe correct is jouw taalgebruik?
    Niet alleen de manier van schrijven en praten telt, maar ook de correctheid van de taal. Te veel bedrijven laten het schrijven van hun website- en brochureteksten over aan mensen met weinig voeling voor taal. Spellingfouten en grammaticale blunders zijn het gevolg. Dit had voorkomen kunnen worden met een professionele tekstschrijver. Onthoud dat niets minder professioneel staat dan een taalfout!

    Laat je stem horen
    Hoe ga je er voor zorgen dat mensen jouw boodschap horen? Een moderne website is een eerste stap, goed drukwerk is de tweede. Maar als je de mensen écht wil bereiken, dan moet je er voor zorgen dat ze je in je hart sluiten. Het ideale middel hiervoor is de nieuwsbrief. Met mailings kun je optimaal communiceren wie je bent, zeker als je er regelmatig één verstuurt. (Jij leest nu immers toch ook deze nieuwsbrief van ons?)

    De schrijvende Mieren
    Onze Schrijfmieren hebben jarenlange ervaring met het opstellen en uitvoeren van nieuwsbriefacties. Ze analyseren je doelgroep en schrijven nieuwsbrieven die bij jouw bedrijf passen. Ook het verzenden nemen zij op zich. Wacht niet tot de klant naar jou komt – ga naar hem toe! Zorg er voor dat jouw naam regelmatig in zijn mailbox staat.

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Waarde toevoegen gebeurt niet 'per ongeluk'

    Waarde toevoegen gebeurt niet ‘per ongeluk’

    Waarde toevoegen aan je product is een bewuste keuze. Dit willen wij van Studio Mier op het hart drukken bij alle ondernemers die ons benaderen. Waarde toevoegen is niet iets wat ‘per ongeluk’ gebeurt. Het gebeurde niet ‘zomaar’ dat Starbucks zijn koppen koffie voor dubbel tarief kon verkopen.

    Meer ›

  • Over taalpurisme en taalterrorisme

    Taal verandert, net als wij. ‘Hij loech dat ie biek,’ kon je vroeger zeggen en niemand keek je raar aan. Wat het betekent? ‘Hij loog dat hij bakte.’ Taal is oneindig boeiend, dat vinden de Mieren. We kijken deze week naar eigenaardigheden uit de Nederlandse taal. Waarom zeggen we bijvoorbeeld lammeren en niet lammen? We zeggen immers toch ook boeken en niet boekeren?

    Meer ›

  • Facebook is dood: de opkomst en ondergang van social media

    Facebook is dood. Wat ooit een levendige online gemeenschap was waarop persoonlijke boodschappen werden uitgewisseld, is nu een levenloze chaos van gerecyclede 9GAG-filmpjes en ongrappige memes geworden. Het plaatsen van een persoonlijk bericht op het profiel van een vriend voelt tegenwoordig raar.

    Meer ›