-
Ontdek de kracht van de juiste woorden
Gebruik jij de juiste woorden richting je klanten? Goed taalgebruik zorgt er voor dat men van je gaat houden. Aan de andere kant: wanneer je niet de juiste woorden weet te vinden, zal de klant zijn sympathie voor je verliezen. Studio Mier vraagt jou: hoe krachtig zijn de woorden die jouw organisatie hanteert?
Ken je klant
Niemand praat hetzelfde. Factoren als opvoeding, het soort werk dat men heeft, hobby’s, passies en het opleidingsniveau bepalen wat voor soort taalgebruik aantrekkelijk wordt gevonden. Ondoordachte teksten kunnen fataal zijn voor een bedrijf. Zorg er daarom voor dat je weet wie je doelgroep is en hoe zij aangesproken wil worden.Hoe correct is jouw taalgebruik?
Niet alleen de manier van schrijven en praten telt, maar ook de correctheid van de taal. Te veel bedrijven laten het schrijven van hun website- en brochureteksten over aan mensen met weinig voeling voor taal. Spellingfouten en grammaticale blunders zijn het gevolg. Dit had voorkomen kunnen worden met een professionele tekstschrijver. Onthoud dat niets minder professioneel staat dan een taalfout!Laat je stem horen
Hoe ga je er voor zorgen dat mensen jouw boodschap horen? Een moderne website is een eerste stap, goed drukwerk is de tweede. Maar als je de mensen écht wil bereiken, dan moet je er voor zorgen dat ze je in je hart sluiten. Het ideale middel hiervoor is de nieuwsbrief. Met mailings kun je optimaal communiceren wie je bent, zeker als je er regelmatig één verstuurt. (Jij leest nu immers toch ook deze nieuwsbrief van ons?)De schrijvende Mieren
Onze Schrijfmieren hebben jarenlange ervaring met het opstellen en uitvoeren van nieuwsbriefacties. Ze analyseren je doelgroep en schrijven nieuwsbrieven die bij jouw bedrijf passen. Ook het verzenden nemen zij op zich. Wacht niet tot de klant naar jou komt – ga naar hem toe! Zorg er voor dat jouw naam regelmatig in zijn mailbox staat.Wij wensen je een inspirerende dag,
Studio Mier
Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.
Meer Bloggen?
-
Vind mij, alsjeblieft (en snel een beetje!)
Tranen met tuiten hebben wij gehuild toen wij (lang geleden) puistige tienermieren waren. We vreesden nóóóóit de liefde van ons leven te vinden. ‘Onbekende vrouw, vind mij, alsjeblieft,’ wilden we van de daken schreeuwen. Bekend gevoel? Niet vreemd, want allemaal willen we gevonden worden. Toen én nu.
-
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand…
Schoonheid. Wie bepaalt wat mooi is en wat niet? Wat wij mooi vinden kun jij lelijk vinden. Bestaat er een universeel besef van ‘schoonheid’? In de westerse wereld vinden we immers een zongebruinde huid heel mooi, terwijl in de Japanse cultuur extreme witheid van de huid als ideaal wordt gezien. Dus wat is schoonheid nu eigenlijk? De Mieren gaan op onderzoek.
-
Geen mobieltjes, Google wordt streng: dit is 2020
Ben jij ook iemand die wil weten hoe de toekomst er uitziet? Onze Mieren zijn altijd nieuwsgierig. Communiceren we over vijftig jaar telepathisch dankzij elektronische chips in onze hoofden? Zo ver in de toekomst kijken we niet, maar wat 2020 ons gaat bieden kunnen we wel verklappen. Kijk met ons mee!