Full-service communicatiebureau
  • Wil je groeien? Overtuig je klanten!

    Ben jij een ondernemer die stug blijft vasthouden aan het idee dat ‘als het product goed genoeg is, de mensen vanzelf wel komen’? Of ben jij een realist die inziet dat in deze wereldeconomie alleen de allersterkste bedrijven groot worden? Want dit laatste is absoluut waar: alleen wanneer je je uiterste best doet bereik je de top. Wil jij ook groter groeien?

    Onze copywriter uit Dordrecht licht een tipje van de sluier op, dus lees verder.

    Overtuiging zit in de details
    Moderne consumenten zijn verwend en weten wat er te halen valt. Ze willen geïnspireerd worden door producten. Om je product te presenteren op een manier die de consument aanspreekt, kun je gerust klein beginnen: met de manier waarop je de teksten voor je website en je drukwerk schrijft. Deze praktische adviezen zijn direct (en gratis) toe te passen door jou:

    • Gebruik opsommingstekens (bulletpoints) en genummerde lijsten. Mensen hebben tegenwoordig een kortere aandachtsspanne dan vroeger. Tja, dat is nu eenmaal de invloed van smartphones. Hoera dus voor de opsommingstekens! Opsommingstekens trekken de aandacht van de mensen naar een bepaald punt en zorgen ervoor dat ze niet afhaken.
    • Hanteer actiegerichte werkwoorden. Bekijk de onderstaande tabel. Pas deze woorden veelvuldig toe in je communicatie. Ze stimuleren de klant om over te gaan tot actie. (Zoals: het kopen van jouw mooie product.)

    Actiegerichte werkwoorden voor sterke teksten
    Koop, lees, maak, doe, leer, neem, kom te weten, schaf aan, bel, mail, kom langs, vraag, probeer.

    • Schrijf benefit-gerichte teksten. Een goed verkoopargument begint met een actiegericht werkwoord gevolgd door een resultaat en benefit. We geven een voorbeeld. Een slot voor een voordeur is een eigenschap. Je huis is goed afgesloten wanneer je er niet bent is het resultaat. Je voelt je veilig is de benefit. De voorbeeldzin zou dus kunnen zijn: ‘Koop nu het nieuwste model deurslot en geen inbreker komt nog bij jou binnen. Een beschermd huis – ook wanneer je er niet bent.’ Onthoud dat mensen producten kopen gebaseerd op benefits, niet op de droge eigenschappen. Vermeld dus altijd die benefits!

    Bekijk je teksten met een kritisch oog
    Veel ondernemers onderschatten het belang van sterke teksten. Toch is taal onmiskenbaar één van de belangrijkste onderdelen van communicatie. Gebruik daarom een kritisch oog. Wil je dat een ervaren copywriter je teksten onder handen neemt? Dan haal je het uiterste uit je communicatie! Onze Schrijfmier staat voor je klaar.

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Wil je groeien? Overtuig je klanten!

    Ben jij een ondernemer die stug blijft vasthouden aan het idee dat ‘als het product goed genoeg is, de mensen vanzelf wel komen’? Of ben jij een realist die inziet dat in deze wereldeconomie alleen de allersterkste bedrijven groot worden? Want dit laatste is absoluut waar: alleen wanneer je je uiterste best doet bereik je de top. Wil jij ook groter groeien?

    Meer ›

  • Over taalpurisme en taalterrorisme

    Taal verandert, net als wij. ‘Hij loech dat ie biek,’ kon je vroeger zeggen en niemand keek je raar aan. Wat het betekent? ‘Hij loog dat hij bakte.’ Taal is oneindig boeiend, dat vinden de Mieren. We kijken deze week naar eigenaardigheden uit de Nederlandse taal. Waarom zeggen we bijvoorbeeld lammeren en niet lammen? We zeggen immers toch ook boeken en niet boekeren?

    Meer ›

  • Hoe communiceert men in de hel?

    Om u beter van dienst te zijn vragen wij u te kiezen uit het volgende menu, zegt een doodse robotstem. Eén van onze Mieren is verhuisd en probeert nu bij een groot telecombedrijf een internetaansluiting te regelen. Na het kiezen van een optie uit het eindeloos lange menu, staat onze Mier een half uur lang in de wacht. Hoe communiceert men in de hel? Onze Mier ontdekt het. Hij doet verslag.

    Meer ›