Full-service communicatiebureau
  • Wil je groeien? Overtuig je klanten!

    Ben jij een ondernemer die stug blijft vasthouden aan het idee dat ‘als het product goed genoeg is, de mensen vanzelf wel komen’? Of ben jij een realist die inziet dat in deze wereldeconomie alleen de allersterkste bedrijven groot worden? Want dit laatste is absoluut waar: alleen wanneer je je uiterste best doet bereik je de top. Wil jij ook groter groeien?

    Onze copywriter uit Dordrecht licht een tipje van de sluier op, dus lees verder.

    Overtuiging zit in de details
    Moderne consumenten zijn verwend en weten wat er te halen valt. Ze willen geïnspireerd worden door producten. Om je product te presenteren op een manier die de consument aanspreekt, kun je gerust klein beginnen: met de manier waarop je de teksten voor je website en je drukwerk schrijft. Deze praktische adviezen zijn direct (en gratis) toe te passen door jou:

    • Gebruik opsommingstekens (bulletpoints) en genummerde lijsten. Mensen hebben tegenwoordig een kortere aandachtsspanne dan vroeger. Tja, dat is nu eenmaal de invloed van smartphones. Hoera dus voor de opsommingstekens! Opsommingstekens trekken de aandacht van de mensen naar een bepaald punt en zorgen ervoor dat ze niet afhaken.
    • Hanteer actiegerichte werkwoorden. Bekijk de onderstaande tabel. Pas deze woorden veelvuldig toe in je communicatie. Ze stimuleren de klant om over te gaan tot actie. (Zoals: het kopen van jouw mooie product.)

    Actiegerichte werkwoorden voor sterke teksten
    Koop, lees, maak, doe, leer, neem, kom te weten, schaf aan, bel, mail, kom langs, vraag, probeer.

    • Schrijf benefit-gerichte teksten. Een goed verkoopargument begint met een actiegericht werkwoord gevolgd door een resultaat en benefit. We geven een voorbeeld. Een slot voor een voordeur is een eigenschap. Je huis is goed afgesloten wanneer je er niet bent is het resultaat. Je voelt je veilig is de benefit. De voorbeeldzin zou dus kunnen zijn: ‘Koop nu het nieuwste model deurslot en geen inbreker komt nog bij jou binnen. Een beschermd huis – ook wanneer je er niet bent.’ Onthoud dat mensen producten kopen gebaseerd op benefits, niet op de droge eigenschappen. Vermeld dus altijd die benefits!

    Bekijk je teksten met een kritisch oog
    Veel ondernemers onderschatten het belang van sterke teksten. Toch is taal onmiskenbaar één van de belangrijkste onderdelen van communicatie. Gebruik daarom een kritisch oog. Wil je dat een ervaren copywriter je teksten onder handen neemt? Dan haal je het uiterste uit je communicatie! Onze Schrijfmier staat voor je klaar.

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • 10+ tips voor productbeschrijvingen die overtuigen

    Je bent een ondernemer, dus je wilt verkopen. Beeld je in dat jouw omzet verhoogd kan worden door de manier waarop jij je producten beschrijft. Omdat het in de marketingwereld algemene kennis is dat mensen door bepaalde woorden aangespoord worden om te kopen, is het voor jou slechts een kwestie van weten wat deze woorden zijn.

    Meer ›

  • Je verdient het om meer te verdienen

    We werken hard, we willen geld. Iedereen wil bergen geld, aangeleverd in volle kruiwagens. Wij persoonlijk hoeven er niet in te verdrinken, maar pootjebaden zou fijn zijn. De vraag is: maakt geld gelukkig? Sommigen zeggen ja, anderen nee. Desondanks blijf jij, de ondernemer, proberen het maximale uit je business te halen.

    Meer ›

  • Vind mij, alsjeblieft (en snel een beetje!)

    Tranen met tuiten hebben wij gehuild toen wij (lang geleden) puistige tienermieren waren. We vreesden nóóóóit de liefde van ons leven te vinden. ‘Onbekende vrouw, vind mij, alsjeblieft,’ wilden we van de daken schreeuwen. Bekend gevoel? Niet vreemd, want allemaal willen we gevonden worden. Toen én nu.

    Meer ›