-
Wil je groeien? Overtuig je klanten!
Ben jij een ondernemer die stug blijft vasthouden aan het idee dat ‘als het product goed genoeg is, de mensen vanzelf wel komen’? Of ben jij een realist die inziet dat in deze wereldeconomie alleen de allersterkste bedrijven groot worden? Want dit laatste is absoluut waar: alleen wanneer je je uiterste best doet bereik je de top. Wil jij ook groter groeien?
Onze copywriter uit Dordrecht licht een tipje van de sluier op, dus lees verder.
Overtuiging zit in de details
Moderne consumenten zijn verwend en weten wat er te halen valt. Ze willen geïnspireerd worden door producten. Om je product te presenteren op een manier die de consument aanspreekt, kun je gerust klein beginnen: met de manier waarop je de teksten voor je website en je drukwerk schrijft. Deze praktische adviezen zijn direct (en gratis) toe te passen door jou:- Gebruik opsommingstekens (bulletpoints) en genummerde lijsten. Mensen hebben tegenwoordig een kortere aandachtsspanne dan vroeger. Tja, dat is nu eenmaal de invloed van smartphones. Hoera dus voor de opsommingstekens! Opsommingstekens trekken de aandacht van de mensen naar een bepaald punt en zorgen ervoor dat ze niet afhaken.
- Hanteer actiegerichte werkwoorden. Bekijk de onderstaande tabel. Pas deze woorden veelvuldig toe in je communicatie. Ze stimuleren de klant om over te gaan tot actie. (Zoals: het kopen van jouw mooie product.)
Actiegerichte werkwoorden voor sterke teksten
Koop, lees, maak, doe, leer, neem, kom te weten, schaf aan, bel, mail, kom langs, vraag, probeer.- Schrijf benefit-gerichte teksten. Een goed verkoopargument begint met een actiegericht werkwoord gevolgd door een resultaat en benefit. We geven een voorbeeld. Een slot voor een voordeur is een eigenschap. Je huis is goed afgesloten wanneer je er niet bent is het resultaat. Je voelt je veilig is de benefit. De voorbeeldzin zou dus kunnen zijn: ‘Koop nu het nieuwste model deurslot en geen inbreker komt nog bij jou binnen. Een beschermd huis – ook wanneer je er niet bent.’ Onthoud dat mensen producten kopen gebaseerd op benefits, niet op de droge eigenschappen. Vermeld dus altijd die benefits!
Bekijk je teksten met een kritisch oog
Veel ondernemers onderschatten het belang van sterke teksten. Toch is taal onmiskenbaar één van de belangrijkste onderdelen van communicatie. Gebruik daarom een kritisch oog. Wil je dat een ervaren copywriter je teksten onder handen neemt? Dan haal je het uiterste uit je communicatie! Onze Schrijfmier staat voor je klaar.Wij wensen je een inspirerende dag,
Studio Mier
Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertig-plusser met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.
Meer Bloggen?
-
De pracht en waanzin van online winkelen
Weet je wat wij, de Mieren, graag doen in onze vrije tijd? Met gesloten ogen op bed liggen, luisterend naar Pink Floyd, slurpend aan een fruitige slush puppie (mieren houden van mierzoet). En hoe ziet jouw ideale vrije dag eruit? Misschien bestorm je ieder weekend een klimmuur of dans je nachtenlang de tango?
-
Word populair, leef langer: geliefd zijn maakt mens en bedrijf gezonder
Houden mensen van jou? Deze vraag zal je niet elke dag worden gesteld. Toch hebben we een goede reden om het te vragen: recent onderzoek heeft laten zien dat onze lichamelijke gezondheid beter is wanneer we geliefd zijn. Sterker nog: niet geliefd zijn heeft dezelfde invloed op ons lichaam als roken!
-
Vind mij, alsjeblieft (en snel een beetje!)
Tranen met tuiten hebben wij gehuild toen wij (lang geleden) puistige tienermieren waren. We vreesden nóóóóit de liefde van ons leven te vinden. ‘Onbekende vrouw, vind mij, alsjeblieft,’ wilden we van de daken schreeuwen. Bekend gevoel? Niet vreemd, want allemaal willen we gevonden worden. Toen én nu.