Full-service communicatiebureau
  • Hoe communiceert men in de hel?

    Om u beter van dienst te zijn vragen wij u te kiezen uit het volgende menu, zegt een doodse robotstem. Eén van onze Mieren is verhuisd en probeert nu bij een groot telecombedrijf een internetaansluiting te regelen. Na het kiezen van een optie uit het eindeloos lange menu, staat onze Mier een half uur lang in de wacht. Hoe communiceert men in de hel? Onze Mier ontdekt het. Hij doet verslag.

    Wachten tot je een ons weegt
    Het is ironisch dat een bedrijf dat begint met de woorden ‘Om u beter van dienst te zijn’ er vervolgens alles aan doet om mij juist niet van dienst te zijn. Ik wacht een half uur en krijg uiteindelijk iemand aan de lijn. Ik leg uit dat ik een internetaansluiting nodig heb. ‘Ik verbind u even door,’ zegt de dame. Ik wacht nog eens een kwartier, waarna uit het niets de verbinding wordt verbroken. Verbluft sta ik, alsof ik door bliksem geraakt ben, naar mijn telefoon te staren.

    • Eerste wijze les voor ieder bedrijf:
      “Help je klant snel en adequaat”

    ‘Ik verbind u even door’
    Het doorverbinden van klanten blijkt de specialiteit te zijn van het telecombedrijf. Nadat ik, na een tweede belronde, eindelijk iemand aan de telefoon heb gekregen, word ik drie keer doorverbonden. Telefonisch stelt een vermoeid klinkende dame een contract voor mij op. ‘Wanneer kan ik jullie verwachten om de modem te installeren?’ vraag ik haar op het einde. Ze laat mij weten dat ik morgenochtend nog eens moet terugbellen, want afspraken inplannen behoort niet tot haar taken.

    • Tweede wijze les voor ieder bedrijf:
      “Zorg ervoor dat je personeel kennis van zaken heeft”

    ‘Dat behoort niet tot mijn taken’
    Na nog eens drie keer bellen in de erop volgende drie dagen, heb ik eindelijk een afspraak staan. Een week later komt er een monteur bij mij langs. ‘Oei,’ zegt de man terwijl hij mijn aansluiting bekijkt. Gealarmeerd vraag ik wat er aan de hand is. Hij laat mij weten dat er nog geen internetkabel loopt naar mijn appartement en dat hij de modem dus niet kan ophangen. Ik vraag hem of hij een kabel bij zich heeft. ‘Jawel,’ zegt de man, ‘maar ik mag die niet leggen. Dat behoort niet tot mijn taken.’

    • Derde wijze les voor ieder bedrijf:
      “Zorg ervoor dat je personeel onderling goed communiceert”

    Hallo concurrent
    Na twee weken van wancommunicatie en klantonvriendelijk gedrag fluistert mijn vriendin de verlossende woorden in mijn oren: ‘Misschien moeten we ons internet door een ander bedrijf laten aansluiten.’ De woorden hebben op mij hetzelfde effect als een oase op een woestijnbewoner: redding!

    • Vierde wijze les voor ieder bedrijf:
      “Slechte communicatie zorgt voor het verlies van klanten”

    Bij ons staat niemand in de wacht
    Studio Mier heeft geen keuzemenu’s, geen wachtstanden, geen ingewikkelde interne communicatie. Bij ons krijg je altijd direct de juiste persoon aan de lijn. Bij ons krijg je het product dat je nodig hebt. Wij zijn een communicatiebureau – de naam zegt het al.

    Dit is onze belofte aan jou: wij zullen altijd met je blijven communiceren.

    Wij wensen je een inspirerende dag,
    Studio Mier

     

     


    Deze blog is geschreven door Vincent Alblas | Vincent is een schrijfgrage dertiger met een obsessie voor marketing. Als tekstschrijver en marketeer in de regio Rotterdam werkt hij voor klanten in Nederland en Vlaanderen.

Meer Bloggen?

  • Je verdient het om meer te verdienen

    We werken hard, we willen geld. Iedereen wil bergen geld, aangeleverd in volle kruiwagens. Wij persoonlijk hoeven er niet in te verdrinken, maar pootjebaden zou fijn zijn. De vraag is: maakt geld gelukkig? Sommigen zeggen ja, anderen nee. Desondanks blijf jij, de ondernemer, proberen het maximale uit je business te halen.

    Meer ›

  • Studio Mier: al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld

    Studio Mier: al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld.

    Wist je dat Studio Mier al 150 jaar de grootste websitebouwer ter wereld is? Reeds in 1875 introduceerden wij de “Googhel Soeckmachien”, inmiddels bekend als Google Search. Enkele jaren later volgde “Gesichtsboeck”, wat zou uitgroeien tot Facebook. Ook op het gebied van merkontwikkeling staan wij sterk:

    Meer ›

  • Vind mij, alsjeblieft (en snel een beetje!)

    Tranen met tuiten hebben wij gehuild toen wij (lang geleden) puistige tienermieren waren. We vreesden nóóóóit de liefde van ons leven te vinden. ‘Onbekende vrouw, vind mij, alsjeblieft,’ wilden we van de daken schreeuwen. Bekend gevoel? Niet vreemd, want allemaal willen we gevonden worden. Toen én nu.

    Meer ›